function add_to_aioseop_head(){ echo 'code or information to add'; }

Search Engine Optimization

Anglický název, který se nejčastěji nesprávně překládá jako optimalizace pro vyhledávače – zkráceně SEO.

Search engine

Vpřekladu vyhledávač. To znamená, že web je optimalizován pro jakýkoliv program, který umí hledat na internetu. Ne tedy jen pouze pro velké vyhledavače jakými jsou Google.cz, Seznam.cz, Yandex.ru, Baidu.com, Bing.com

Co je tedy Search Engine Optimization?

Vypůjčím si definici Marka Prokopa z roku 2009. Který ve svém rozhovoru pro internetový časopis Zdrojak.cz definuje SEO jako „ optimalizaci nalezitelnosti na internetu
Jedná se tedy o soustavnou práci, která vede k zvyšování návštěvnosti webových stránek tím, že jim pomáhá získávat vyšší hodnocení v organických (přirozených) výsledcích vyhledávání.
Obecně řečeno jedná se o proces ovlivňování viditelnosti (nalezitelnosti) webových stránek či Eshopů v neplacené části výsledků hledání vyhledávačů. Laicky řečeno, čím výš a čím častěji se váš web objevuje ve výsledcích vyhledávače, tím více návštěvníků a potencionálních klientů můžete z vyhledávače získat.

Jak to celé funguje:

1.    Mám na svém webu zajímavou informaci, produkt, službu, kterou chci nabídnout co nejvíce uživatelům či potencionálním klientům
2.    Musím tuto informaci formulovat do vhodného dotazu
3.    Uživatel musí mít zájem o to, co nabízím
4.    Uživatel zadá do vyhledavače dotaz, na který se mu můj web zobrazí
5.    Aby uživatel můj web uviděl, musí se na zadaný dotaz ve vyhledavači zobrazit
6.    Aby se dostal na můj web, nesmí kliknout na jiný web, pravděpodobně výše umístěný
7.    Aby neklikl na jiný web, musí ho k tomu přesvědčit titulek a popis mého webu ve vyhledavači
8.    Pokud klikne na můj web, mám částečně vyhráno
9.    Uživatel se musí co nejsnáze dostat k informaci, produktu či službě, kterou předpokládá, že zde podle zadaného dotazu nalezne a odchází spokojen
10.    Uživatel se vrací

Jaké jsou hlavní cíle SEO

1.    Zvýšení návštěvnosti
2.    Snížení míry okamžitého opuštění webu a zvýšení průměrné doby návštěvnosti
3.    Zlepšení viditelnosti webu
4.    Snížení nákladů na zákaznickou podporu
5.    Zvýšení korverzního poměru
6.    Zvýšení zisku

Je SEO vhodné pro všechny weby?

Upřímně řečeno není. Jsou weby zaměřené pouze na určitou místní lokalitu, či službu, které jsou vytvořeny pouze za účelem např. informovanosti v té dané lokalitě. Jako příklad si vymyslím web pro TJ Hornídolní. Zde je účelem webu, aby se uživatel mohl podívat na fotky ze sportovních utkání, popřípadě se informovat jaká akce a kde se bude konat. Takže všichni z Hornídolní znají URL webu a tím je účel webu splněn a není třeba, aby byl jeho obsah šířen mimo zájmovou skupinu.
Dalším příkladem může být např. místní farma, která prodává mléko a mléčné výrobky a má plně pokrytý prodej své produkce, ale potřebuje své zákazníky informovat o novinkách a výlukách prodeje.

Čeho se v SEO vyvarovat

To co se vám opravdu nevyplatí, jsou nekalé SEO techniky čili PraSEO

K hlavním zásadám jak se jim vyhnout patří:
1.    Nedělejte nic, co by jste neudělali, kdyby neexistovali internetové vyhledávače
2.    Nedělejte nic, u čeho by vám vadilo, že to ví vaše konkurence
3.    Nezapomínejte na to, že za dobrými SEO výsledky je spousta soustavné práce, a chce to čas, aby se projevila