Co je Linkbuilding

Linkbuilding jinak česky řečeno je soustavné a pravidelné budování zpětných odkazů. Jedná se o jednu z nepřímých, ale významných off-page metod SEO optimalizace webových stránek pro full textové vyhledávače jako je Seznam.cz, Google.cz, Alexa.com a mnoho dalších, ať již velkých, menších či lokálních vyhledavačů.

Co je cílem linkbuldingu

Cílem linkbuldingu je propagace webu, kdy dochází ke zvýšené návštěvnosti cílenými uživateli a zvýšení pozic v přirozeném vyhledávání výše zmíněných vyhledavačů na správně volená klíčová slova. To pro Váš web znamená větší počet odkazů správně cílených na klíčová slova, což rapidně zvyšuje pravděpodobnost, že se k Vám potencionální návštěvníci dostanou.

Proč se věnovat linkbuldingu

Zpětné odkazy, jejich počet, kvalita a relevance jsou důležité pro hodnocení kvality Vašeho webu. Jedná se o důležitou metodu při zvyšování bodů, tzn. Ranků (SRank, PRank) Vašich stránek roboty vyhledávačů. Jednoduše řečeno, čím více zpětných odkazů z kvalitních a tématicky podobných stránek povede na váš web či jeho jednotlivé stránky, tím lépe Váš web vyhledávače ohodnotí. Dosáhnete-li vyšší ranky stránek, zlepší se vaše pozice ve vyhledávačích.
Samozřejmě linkbulding není Svatý grál SEO optimalizace. Pokud není web optimalizován kompletně, ani nejkvalitnější linkbulding Vás na první strany vyhledávačů nedostane. Je to to samé, jako kdyby jste tankovali nejkvalitnější benzín do auta bez motoru. Možná se Vám ho povede kousek odtlačit, ale na první strany Vás nedoveze.

Metody linkbuildingu

  1. Zápis do katalogů – základní metoda (Viz Zpětné odkazy)
  2. Výměna odkazů – zde je třeba dbát na kvalitu webu, se kterým si vzájemně chcete odkaz vyměnit. Základním vodítkem je výše S-Ranku případně PageRanku. Pokud chcete odkazy nakoupit či prodat funguje v česku i zahraničí několik výměnných systémů
  3. Nákup strojově tvořených odkazů
  4. PR články
  5. Diskusní fóra
  6. Komentáře článků
  7. Sociální sítě
  8. Inzertní portály
  9. Tvorba podpůrných stránek a blogů

Typy odkazů

  1. Trvalé odkazy
  2. Dočasné odkazy
  3. Obrázkové odkazy
  4. Anchor text s brandem
  5. Vzájemné
  6. Jednocestné
  7. Tématické
  8. Textové