Zpětné odkazy

Nepleťme si vybudování portfolia zpětných odkazů s pravidelným linkbudingem.

Registrace do katalogů patří mezi základní a nezbytné formy vytváření zpětných odkazů, jedná se o jeden ze základních stavebních kamenů SEO optimalizace Vašeho webu a první a základní techniku linkbuldigu..

K zápisu zpětných odkazů máme dvě možnosti:

  1. Nákup zpětných odkazů. Jedná se o strojové zápisy do katalogů a tím je cena příznivější než u druhého typu zápisů, ale od toho se ovíjí i kvalita zápisu webových stránek do katalogu.
  2. Ruční registrace do katalogů bez použití automatických aplikací a robotů. Každý takový zápis je mnohem cennější a Vaše webová stránka získá opravdu hodnotný zpětný odkaz.

Portfolio zpětných odkazů by mělo odkazovat tyto typy zpětných odkazů:

  1. Klasické katalogy
  2. Firemní katalogy
  3. Zápis na Seznam, google…
  4. Tématické odkazy
  5. Případně zahraniční

Jak zápis do katalogů probíhá?

Pro zařazení webové stránky do katalogu je třeba se registrovat do příslušné kategorie v daném katalogu. Po zkontrolování administrátorem je záznam přidán do katalogu, některé katalogy Vám schválení zápisu potvrdí emailem, jinde musíte zápis později zkontrolovat ručně.

Záznam v katalogu musí obsahovat :

  1. Titulek neboli název
  2. Popisek webové stránky cílený na SEO
  3. Webovou adresu s odkazem na stránky
  4. Klíčová slova (ne u všech katalogů povinné)
  5. Emailovou adresu, případně telefon
  6. IČO u firemních zápisů
  7. Adresu podnikatelského subjektu u firemních zápisů

Každý katalog má jiné kritéria, aby byl odkaz schválen, může se jednat o délku textu omezeného určitým počtem znaku, protislužbu ve formě umístění zpětného odkazu nebo výše poplatku za umístění odkazu v katalogu. Většina českých a slovenských katalogů nabízí registraci zdarma.