Co je Linkbuilding
Linkbuilding soustavné a pravidelné budování zpětných odkazů. Jedná se o jednu z nepřímých, ale významných off-page metod.
Co je cílem linkbuldingu
Cílem linkbuldingu je propagace webu, kdy dochází ke zvýšené návštěvnosti cílenými uživateli a zvýšení pozic v přirozeném vyhledávání vyhledavačů na správně volená klíčová slova. To pro web znamená větší počet odkazů správně cílených na klíčová slova, což rapidně zvyšuje pravděpodobnost přílivu potencionální návštěvníků.
Proč se věnovat linkbuldingu
Zpětné odkazy, jejich počet, kvalita a relevance jsou důležité pro hodnocení kvality Vašeho webu. Jedná se o důležitou metodu při zvyšování bodů, tzn. Ranků (SRank, PRank) stránek roboty vyhledávačů. Jednoduše řečeno, čím více zpětných odkazů z kvalitních a tématicky podobných stránek povede na váš web či jeho jednotlivé stránky, tím lépe web vyhledávače ohodnotí. Dosáhnete-li vyšší ranky stránek, zlepší se vaše pozice ve vyhledávačích.
Samozřejmě linkbulding není Svatý grál SEO optimalizace. Pokud nemá web kvatitní of-page optimalizaci, ani nejkvalitnější linkbulding web na první strany vyhledávačů nedostane. Je to to samé, jako kdyby jste tankovali nejkvalitnější benzín do auta bez motoru. Možná se Vám ho povede kousek odtlačit, ale na první strany Vás nedoveze. A zbývá jen placená možnost v podobě reklamních kampaní.
Metody linkbuildingu
1. Zápis do katalogů
2. Výměna odkazů
3. Nákup strojově tvořených odkazů
4. PR články
5. Diskusní fóra
6. Komentáře článků
7. Sociální sítě
8. Inzertní portály
9. Tvorba podpůrných stránek a blogů
Typy odkazů
1. Trvalé odkazy
2. Dočasné odkazy
3. Obrázkové odkazy
4. Anchor text s brandem
5. Vzájemné
6. Jednocestné
7. Tématické
8. Textové