Podpůrné weby a microstránky (microsites, ministránky, miniweby)

Jaký je rozdíl mezi microwebem a podpůrnou stránkou

Microweby

Microweby jsou specializované stránky které tvoří Home Page nebo o 3 až 5 podstránkách s jednoduchým designem, jejichž hlavní úlohou je prodat konkrétní službu nebo výrobek či mají ůčel jednorázové propagace mimořádné obchodní akce a zároveň podporují hlavní web. Může se jednat například i o fórum či vytvořené nebo odkoupené staré weby s kvalitním odkazovým pottfoliem.

Podpůrné stránky

Podpůrné stránky jsou vytvářeny za účelem podpory vašeho hlavního webu. Jde o účinnou techniku, která může zajistit lepší pozici ve výsledcích vyhledávání. Charakter těchto webů je většinou informativního rázu. Dle klíčových slov je lze cílit na přesně vybraný sekment trhu.
Mikrostránky jsou vytvářeny i za účelem vytvoření si podpůrné sítě jako vlastního zdroje kvalitních tématických odkazů.

Účel sítě

Účelem sítě je i to, aby obsah zaujal vybranou cílovou skupinu a ta se díky zájmu o informace či zboží minimálně věděla o produktu či službě. V ideálním případě se dostala na hlavní web.
Obecně platí, že je mnohem snazší předstihnout konkurenci s kvalitní minisites než s kategorií e-shopu. Obě můžou propagovat stejný výrobek, ale minisite na to má mnohem větší prostor. Je to díky díky algoritmům vyhledávačů, které preferují relevantní informace na úkor prodeje.

Co musí z hlediska SEO microweb a microstránka splňovat

Nenechte se zaskočit názvem micro, web i stránka by měl mít z hlediska SEO technik takřka stejnou péči jako plnohodnotný web. Jinak je veškeré úsilí naprosto zbytečné a ke zvýšeným pozicím Vám nepomůže.

Základní stavební prvky microwebu a microstránky

  1. Účel
  2. Kvalitní obsah
  3. přirozené dkazy na hlavní web
  4. On a Off-page
  5. Linkbulding