function add_to_aioseop_head(){ echo 'code or information to add'; }

Co je SEM

Search Engine Marketing je vlastně marketing ve vyhledávačích. Jedná se o formu internetového marketingu, ve které si zvýšíte viditelnost webu v reklamních – placených částech vyhledávačů, tím že si zakoupíte lepší pozici.
U SEM platíme za kliknutí na odkaz vedoucí na naše stránky, který je zobrazen nad výsledky nebo vedle výsledků vyhledávání, když klient zadá určité klíčové slovo. Jedná se tedy o Pay Per Click, zkr. PPC reklamu: Google Adwords, AdSense, Sklik.

Výhody SEM oproti SEO

Nižší vstupní náklady k využívání těchto systémů, na druhou stranu udržování chodu kampaní vyžaduje neustálý přísun finančních prostředků.
Okamžité zviditelnění ve vyhledavačích a pokrytí klíčových slov, které nejsou doposud na první stránce při vyhledávání.Pokud je správně nastaven měřící systém (Google Analytics), je možné z něj získat mnohem přesnější výsledky týkající se počtu návštěvníků, hodnoty objednávek či počtu konverzí než ze SEO optimalizace. Stanovit, který návštěvník přišel na web díky provedené optimalizaci je totiž téměř nemožné.
SEM nevyžaduje úpravy na stránkách a výsledky záleží pouze na výši investovaného rozpočtu.

Nevýhodou SEM oproti SEO

Neustálé finanční náklady na provoz reklamy v těchto systémech. Jakmile se přísun peněz zastaví, kampaně přestanou být aktivní a reklama s odkazem na webovou stránku se přestane zobrazovat.
Časově omezené zobrazování reklamy

Druhy SEM

  1. PPC reklamy
  2. Remarketingové kampaně
  3. Placené zápisy ve firemních katalozích
  4. Reklamní bannery
  5. Přednostní pozice v porovnávačích zboží
  6. Newslettery
  7. Sociální sítě

Postup při SEM

  1. Volba strategie
  2. Analýza klíčových slov
  3. Úpravy webu – on-page faktory
  4. Plán reklamní kampaně
  5. Tvorba reklamních textů
  6. Pravidelný report
  7. Řízení reklamní kampaně
  • Zda se reklama zobrazuje Vaší cílové skupině
  • Zda reklama oslovuje Vaši cílovou skupinu a ta na ni kliká
  • Zda je reklama efektivní v závislosti na financích, pozici, místě, času a vaší konkurenci
  • Zda reklama vede k nákupu
  • Do jaké míry se reklamy podílí na marketingové atribuci

Kombinace SEO a SEM

Metody SEO a SEM je samozřejmě vhodné kombinovat, a to zejména u nově vzniklých webových stránek. Jakmile se výsledky SEO optimalizace projeví a stránka posílí svou pozici ve výsledcích vyhledávání, je možné kampaně SEM vypnout, či alespoň snížit výdaje vynakládané na jejich provoz.