Jak probíhá SEO správa

Hned na začátku často zjišťuji, že klient si pod pojmem SEO představuje úplně něco jiného, než co dělám a jakým způsobem s webem pracuji. Samozřejmě si vše ujasníme, včetně možností které Váš web má a uvidíme, jestli se dohodneme na spolupráci.

Jednou ze základních otázek klientů, ač již stávajících či potencionálních je jakým způsobem bude SEO správa probíhat a co vše je třeba, kdy budou lépe nalezitelní ve fulltextových vyhledavačích?
Samozřejmě, konkrétní postup práce se vždy odvíjí od konkrétního projektu. Jedinečnost každé webové prezentace či e-shopu vyžaduje individuální přístup.
A tak se i následný postup optimalizace může odlišovat web od webu. Samozřejmě jsou kroky, které považuji za základní, a vztahují se takřka na všechny webové stránky.
Začnu s otázkami

Ptám se.

Budu se Vás ptát na různé věci, přesněji řečeno, budu se vás ptát na projekt komplexně a i konkrétně na věci, které zjistím ze SEO auditu.

Čeho chcete SEO optimalizací docílit?

Co si od SEO optimalizace slibujete a proč si myslíte, že to Váš web potřebuje?

O jaký web jde?

Web je teprve v přípravě?

Už web běží?

Jaký přínos by měla mít SEO optimalizace (první strana vyhledavače, je to reálné a vyplatí se to? časově, finančně)?

Jaká je návštěvnost a z jakých zdrojů se uživatele na stránku dostávají?

Jaká je informační architektura webu (proč je web uspořádán právě takto)?

Jaká je použitelnost webu ?

Kdo je Vaše cílová skupina?

Co vše Váš web potřebuje?

Jaké jsou cíle webu?

Cílem je objednávka zboží nebo služby, nábor nových zaměstnanců, odeslání rezervačního formuláře?

Jakou máte výhodu proti konkurenci a v čem jste jedineční?

Máte k ruce schopného webmastera?

Máte k ruce schopného copywritera?

Necháte mne pracovat dle mého nejlepšího vědomí? Předpokládám, že si mě najímáte proto, že věříte mým zkušenostem a zajímají Vás výsledky mé práce. Ne proto, abych dělala, co mi řeknete.

Rozsah webu a finanční náročnost:

Pokud provozujete web lokální firmy, jejíž služby uživatelé hledají pod několika málo dotazy (ubytování v soukromí Liberec x ubytování Liberec x ubytování) a jejíž web se tak vejde do několika stránek, bude cena poměrně nízko. Pokud provozujete e-shop s deseti tisíci položkami v X desítkách kategorií, úkony související s optimalizací budou časově náročnější a tedy i dražší.

S jakým rozpočtem počítat:

Po analýzách webu a stanovení cílů si určíme cenový rozpočet. Samozřejmě záleží i na tom jestli se jedná o jednorázovou optimalizaci webu či dlouhodobou spolupráci, kde se domlouváme na paušální měsíční částce, která může být pohyblivá vzhledem k plnění určených cílů. Samozřejmě záleží i na počtu webů které máte, kdy práci s nimi lze rozložit v čase a pokrýt paušální částkou.

Je možná domluva?

Jak jsem se zmínila již výše, je možné že pokud pronajímáte pokoj v soukromém domě v Liberci, je pro Vás zcela zbytečné být na prvním místě na klíčové slovo ubytování. Zcela postačí, když zvolíme jako hlavní klíčové slovo ubytování Liberec nebo ještě slabší ubytování v soukromí Liberec.

Pokud s klientem najdeme společnou řeč v těchto otázkách, obvykle následuje další krok:

Stanovení cílů a individuální časový plán práce.

Základní plán práce při SEO správě vždy obsahuje tyto kroky:

  1. Audit webu + analýza klíčových slov
  2. Odstranění zjištěných technických nedostatků (rychlost, responzivita, nefunkční odkazy…)
  3. Úprava metatagů i textů na webu
  4. Úprava metatagů fotografií, obrázků a videí
  5. Vytvoření základního odkazového portfolia – zápisy do katalogů firemních, všeobecných i zahraničních. Odkazy dočasné i s brandem v anchor textu.
  6. Přímá indexace
  7. Sociální sítě
  8. Podpůrné stránky a Microweby
  9. Linkbulding
  10. Analýzy návštěvnosti výsledků z GA
  11. Analýzy kvality odkazového portfolia
  12. Analýzy pozic v organiku