Jak psát nadpisy, které zaujmou
Podle statistik 8 z 10 lidí přečte nadpis a o text pod ním už ani nezavadí pohledem? Proč tomu tak je? Prostě je nadpis nezaujal. Nenalákal je, aby se pozastavili a začetli do textu samotného?
A opět z těchto lidí jen 2 dočtou celý článek dokonce. Děsivá statistika. Ale je to tak. Na zaujmutí čtenáře titulkem máte jen zlomek sekundy. Jinak odchází a s největší pravděpodobností se už nevrátí, aby vám dal druhou šanci.
Tak jak na to, aby vaše titulky vzbudili zájem uživatele?
- Optimalizace
Samozřejmě čtivost nadevše. A jestli zvládnete nadpis zároveň optimalizovat, tedy použít v něm hledané klíčové spojení, máte z části vyhráno. Nejenže upoutáte pozornost. Díky SEO bude váš článek dobře dohledatelný ve vyhledávačích.
- Číslovky
Konkrétnost nadpisu ještě více umocní čísla.
12 tipů na nejlepší zmrzlinu
8 filmových novinek
- Otázky
Pozornost čtenáře skvěle upoutají otázky, na které chce znát odpověď.
Chceme polské brambory na českém trhu?
Hyzdí váš chrup zubní kámen?
- Sliby
Jedná se o návody, představení produktů, tipy vedoucí k přínosnému výsledku. Článek by měl vyřešit problém čtenáře.
Každá žena může být krásná
Jak být úspěšným podnikatelem
- Emoce
Emoce ovládají lidskou mysl. Proto se na ně zaměřte. Ať už pozitivně či negativně. Nejlépe na lidi působí pocit strachu.
Nenaleťte podvodníkovy
Hrozná chyba! Svět žasne
- Stručnost a výstižnos
Ideální délka nadpisu vzhledem k optimalizaci by měla být maximálně 120 znaků, spíše se doporučuje 80. Vyhněte se však jednoslovným a obecným nadpisům, např. SEO nebo Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to pouze klíčová spojení, která správně nenavnadí. Nadpis by měl být tak dlouhý, aby vyjádřil vše, co vyjádřit má.
- CTA
Prvek call to action přímo v nadpisu udělá divy. Nebojte se vyzvat k akci hned v úvodu. Dodáte tak celému článku dynamiku
Postavte svůj web za pár hodin
- Výhody pro čtenáře
Zmiňte v nadpisu, že čtenáři přinášíte novinky, cenné rady, tipy, zajímavé návody.
Google změnil pravidla pro metadescriptions
Co přináší nový modul od prestashopu?
- Cílení
Týká se článek skupiny uživatelů? Lidí z e-commerce, SEO specialistů, copywriterů a dalších? Sdělte to v nadpisu.
Nejčastější chyby začínajících copywriterů
Počet eshopů v české republice opět vrostl
- Vyvolání potřeby
Vyvolejte v člověku naléhavý dojem, potřebu po informcích. Rád si přečte něco, co je novinkou v jeho oboru, v jeho postupech a technikách.
Nejnovější techniky…
Aktuální postupy…
Nové produkty…
- Časové omezení
Tím vyvoláte u čtenáře pocit, že o to nesmí přijít. Vždyť zítra bude pozdě. A už čte.
Červencová akce…
Tento týden…
Jak vytvořit web za hodinu?
- Citace
Přímá citace dává celému článku spád. Citace z příběhu přímo v nadpisu dá článku určitou osobitost.
Jak jsem postavil svůj první web
- Kontroverze
Co je to za hloupost? S tím nesouhlasím. Tuto reakci se snažíte ve čtenářovi probudit.
Kvalitní eshop do 100 tisíc korun nepořídíte.
- Lokalizace
Pokud píšete článek pro lokální oblast, uvádějte to rovnou do nadpisu.
V Praze na Palmovce se chystá tramvajová výluka
- Analýzy
Ideálním způsobem jak zjistit, kde jaký nadpis funguje, je experiment. V tomto experimentu vám pomůže A/B testování. Vyzkoušejte na stejném místě dva různé nadpisy a měřte výsledky.