Jak psát nadpisy, které zaujmou

SEO title H

Jak psát nadpisy, které zaujmou

Podle statistik 8 z 10 lidí přečte nadpis a o text pod ním už ani nezavadí pohledem? Proč tomu tak je? Prostě je nadpis nezaujal. Nenalákal je, aby se pozastavili a začetli do textu samotného?

A opět z těchto lidí jen 2 dočtou celý článek dokonce. Děsivá statistika. Ale je to tak. Na zaujmutí čtenáře titulkem máte jen zlomek sekundy. Jinak odchází a s největší pravděpodobností se už nevrátí, aby vám dal druhou šanci.
Tak jak na to, aby vaše titulky vzbudili zájem uživatele?

  • Optimalizace

Samozřejmě čtivost nadevše. A jestli zvládnete nadpis zároveň optimalizovat, tedy použít v něm hledané klíčové spojení, máte z části vyhráno. Nejenže upoutáte pozornost. Díky SEO bude váš článek dobře dohledatelný ve vyhledávačích.

  • Číslovky

Konkrétnost nadpisu ještě více umocní čísla.

12 tipů na nejlepší zmrzlinu
8 filmových novinek

  • Otázky

Pozornost čtenáře skvěle upoutají otázky, na které chce znát odpověď.

Chceme polské brambory na českém trhu?
Hyzdí váš chrup zubní kámen?

  • Sliby

Jedná se o návody, představení produktů, tipy vedoucí k přínosnému výsledku. Článek by měl vyřešit problém čtenáře.

Každá žena může být krásná
Jak být úspěšným podnikatelem

  • Emoce

Emoce ovládají lidskou mysl. Proto se na ně zaměřte. Ať už pozitivně či negativně. Nejlépe na lidi působí pocit strachu.
Nenaleťte podvodníkovy
Hrozná chyba! Svět žasne

  • Stručnost a výstižnos

Ideální délka nadpisu vzhledem k optimalizaci by měla být maximálně 120 znaků, spíše se doporučuje 80. Vyhněte se však jednoslovným a obecným nadpisům, např. SEO nebo Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to pouze klíčová spojení, která správně nenavnadí. Nadpis by měl být tak dlouhý, aby vyjádřil vše, co vyjádřit má.

  • CTA

Prvek call to action přímo v nadpisu udělá divy. Nebojte se vyzvat k akci hned v úvodu. Dodáte tak celému článku dynamiku

Postavte svůj web za pár hodin

  • Výhody pro čtenáře

Zmiňte v nadpisu, že čtenáři přinášíte novinky, cenné rady, tipy, zajímavé návody.

Google změnil pravidla pro metadescriptions
Co přináší nový modul od prestashopu?

  • Cílení

Týká se článek skupiny uživatelů? Lidí z e-commerce, SEO specialistů, copywriterů a dalších? Sdělte to v nadpisu.

Nejčastější chyby začínajících copywriterů
Počet eshopů v české republice opět vrostl

  • Vyvolání potřeby

Vyvolejte v člověku naléhavý dojem, potřebu po informcích. Rád si přečte něco, co je novinkou v jeho oboru, v jeho postupech a technikách.

Nejnovější techniky…
Aktuální postupy…
Nové produkty…

  • Časové omezení

Tím vyvoláte u čtenáře pocit, že o to nesmí přijít. Vždyť zítra bude pozdě. A už čte.

Červencová akce…
Tento týden…
Jak vytvořit web za hodinu?

  • Citace

Přímá citace dává celému článku spád. Citace z příběhu přímo v nadpisu dá článku určitou osobitost.

Jak jsem postavil svůj první web

  • Kontroverze

Co je to za hloupost? S tím nesouhlasím. Tuto reakci se snažíte ve čtenářovi probudit.
Kvalitní eshop do 100 tisíc korun nepořídíte.

  • Lokalizace

Pokud píšete článek pro lokální oblast, uvádějte to rovnou do nadpisu.

V Praze na Palmovce se chystá tramvajová výluka

  • Analýzy

Ideálním způsobem jak zjistit, kde jaký nadpis funguje, je experiment. V tomto experimentu vám pomůže A/B testování. Vyzkoušejte na stejném místě dva různé nadpisy a měřte výsledky.